Alăturarea a doi termeni financiari economici în titlul unei cărţi de publicistică, poate părea curioasă. Şi totuşi nu e întâmplătoare. Autorul a ales această sintagmă cu substrat contabil, metaforizând voit datul real, întrucât adevărul e mult mai absurd decât îşi poate închipui mintea omenească. Fie şi doar conştientizându-l, simţi fiori reci pe şira spinării şi-ţi aduci subit aminte de toate facturile neachitate, de fisc, de penalităţi, dobânzi, lipsuri, austeritate şi vămi pe care omul comun trebuie să le depăşească în condiţiile unei democraţii îndoielnice când totul este pus, fatalmente, sub semnul banului, al contingentului material, lăsând foarte puţin spaţiu cosmicului, imaginaţiei creatoare. Cu atât mai puţin oniricului, fanteziei, mitului, etosului. >>>>
iulie 8, 2011
21 Iunie 2011 – Nicolae Băciuţ: „Vvamă pe valoarea adăugată“, Editura Nico, Târgu-Mureş (Cezarina Adamescu)
Posted by ARP under noutatiLasă un comentariu